 |
Sesja Plenarna: Sektor rolno-spożywczy na miarę XXI wieku – między tradycją a nowoczesnością |
. |
- Kierunki rozwoju sektora rolno- spożywczego w Polsce – czy branża potrzebuje nowej strategii?
- Marka polskiej żywności – jak budować wizerunek branży w kraju i na świecie i zwiększać rozpoznawalność naszych produktów.
- Innowacje kluczem do sukcesu – jak połączyć naturalność i tradycję z nowymi technologiami i zapewnić wysoką jakość produktów.
- Rola państwa w budowaniu wizerunku i wzmacnianiu przewag konkurencyjnych branży – udział sektora w kształtowaniu kluczowych dla niego regulacji i przepisów.
- Patriotyzm konsumencki a protekcjonizm – możliwości i zagrożenia płynące z funkcjonowania na wspólnotowym rynku.
- Eksport filarem dalszego rozwoju – jak zdobywać światowe rynki i dbać jednocześnie o rozwój konsumpcji w kraju.
- Brexit – możliwe scenariusze dla Polski w kontekście dużego znaczenia rynku brytyjskiego dla eksportu polskiej żywności.
- Społeczna odpowiedzialność sektora rolno-spożywczego – znaczenie samoregulacji w kontekście wyzwań zdrowotnych i środowiskowych.
|
|
. |
Przemysł mięsny: W poszukiwaniu miejsca na zmieniającym się rynku – szanse i zagrożenia
|
. |
- Unia Europejska to już za mało – dalszy rozwój branży drobiarskiej a skutki wystąpienia ptasiej grypy w Polsce.
- Czy Polska stanie się ponownie europejskim zagłębiem produkcji wieprzowiny?
- Wołowina: jeżeli nie eksport to…, czyli szanse na rozwój konsumpcji w kraju.
- Gwarancja wysokiej jakości i bezpieczeństwa – rola systemów jakości i certyfikacji.
- Silna marka ma znaczenie – budowanie wizerunku wędlin i mięsa na konkurencyjnym rynku
|
|
. |
Przemysł mleczarski: Konsolidacje i inwestycje – jak zdobyć i utrzymać przewagi konkurencyjne |
. |
- Szanse na dalszy rozwój produkcji mleka w Polsce po zniesieniu kwot i uwolnieniu wspólnotowego rynku.
- Lekcje płynące z kryzysów – embargo rosyjskie i uzależnienie sektora od sytuacji na globalnym rynku.
- Fuzje i przejęcia – na ile możliwa i potrzebna jest dalsza konsolidacja branży.
- Nowe technologie sposobem na zwiększenie przewag konkurencyjnych – jakich inwestycji potrzebuje branża.
- Jak dotrzeć do konsumentów i zwiększyć marże dzięki innowacjom produktowym i opakowaniowym.
|
|
. |
Przemysł owocowo-warzywny i napojowy: Siła płynąca ze współpracy i nowych trendów |
. |
- Polskie jabłko – symbol sukcesu czy niewykorzystany potencjał.
- Afryka i Azja – gdzie szukać nowych rynków zbytu i co zrobić, by sprzedawać więcej promując polską markę.
- Rola współpracy między przetwórniami a producentami owoców i warzyw.
- Branża napojowa – jej znacznie dla sektora rolno-spożywczego i możliwości dalszego rozwoju w dobie nasilających się trendów prozdrowotnych.
- Rosnące wymagania konsumentów i handlowców – jak im sprostać.
|
|
. |
Zakończenie Forum
|
** Organizator zastrzega sobie prawo korekty programu z przyczyn merytorycznych
*** Program konferencji objęty ochroną prawną z zakresu prawa autorskiego