Zarys tematyczny

 

   Sesja Plenarna: Sektor rolno-spożywczy na miarę XXI wieku – między tradycją a nowoczesnością
.
  • Kierunki rozwoju sektora rolno- spożywczego w Polsce – czy branża potrzebuje nowej strategii?
  • Marka polskiej żywności – jak budować wizerunek branży w kraju i na świecie i zwiększać rozpoznawalność naszych produktów.
  • Innowacje kluczem do sukcesu – jak połączyć naturalność i tradycję z nowymi technologiami i zapewnić wysoką jakość produktów.
  • Rola państwa w budowaniu wizerunku i wzmacnianiu przewag konkurencyjnych branży – udział sektora w kształtowaniu kluczowych dla niego regulacji i przepisów.
  • Patriotyzm konsumencki a protekcjonizm –  możliwości i zagrożenia płynące z funkcjonowania na wspólnotowym rynku.
  • Eksport filarem dalszego rozwoju – jak zdobywać światowe rynki i dbać jednocześnie o rozwój konsumpcji w kraju.
  • Brexit – możliwe scenariusze dla Polski w kontekście dużego znaczenia rynku brytyjskiego dla eksportu polskiej żywności.
  • Społeczna odpowiedzialność sektora rolno-spożywczego – znaczenie samoregulacji w kontekście wyzwań zdrowotnych i środowiskowych.
.
    Przemysł mięsny: W poszukiwaniu miejsca na zmieniającym się rynku – szanse i zagrożenia
.
  • Unia Europejska to już za mało – dalszy rozwój branży drobiarskiej a skutki wystąpienia ptasiej grypy w Polsce.
  • Czy Polska stanie się ponownie europejskim zagłębiem produkcji wieprzowiny?
  • Wołowina: jeżeli nie eksport to…, czyli szanse na rozwój konsumpcji w kraju.
  • Gwarancja wysokiej jakości i bezpieczeństwa – rola systemów jakości i certyfikacji.
  • Silna marka ma znaczenie – budowanie wizerunku wędlin i mięsa na konkurencyjnym rynku
.
    Przemysł mleczarski: Konsolidacje i inwestycje – jak zdobyć i utrzymać przewagi konkurencyjne
.
  • Szanse na dalszy rozwój produkcji mleka w Polsce po zniesieniu kwot i uwolnieniu wspólnotowego rynku.
  • Lekcje płynące z kryzysów – embargo rosyjskie i uzależnienie sektora od sytuacji na globalnym rynku.
  • Fuzje i przejęcia – na ile możliwa i potrzebna jest dalsza konsolidacja branży.
  • Nowe technologie  sposobem na zwiększenie przewag konkurencyjnych – jakich inwestycji potrzebuje branża.
  • Jak dotrzeć do konsumentów i zwiększyć marże dzięki innowacjom produktowym i opakowaniowym.
.
    Przemysł owocowo-warzywny i napojowy: Siła płynąca ze współpracy i nowych trendów
.
  • Polskie jabłko – symbol sukcesu czy niewykorzystany potencjał.
  • Afryka i Azja  – gdzie szukać nowych rynków zbytu i co zrobić, by sprzedawać więcej promując polską markę.
  • Rola współpracy między przetwórniami a producentami owoców i warzyw.
  • Branża napojowa – jej znacznie dla sektora rolno-spożywczego i możliwości dalszego rozwoju w dobie nasilających się trendów prozdrowotnych.
  • Rosnące wymagania konsumentów i handlowców – jak im sprostać.
.
     Zakończenie Forum

 

** Organizator zastrzega sobie prawo korekty programu z przyczyn merytorycznych

*** Program konferencji objęty ochroną prawną z zakresu prawa autorskiego